RECORREGUT

La Marxa de Les Goges us ofereix un recorregut encisador, que transcorre per unes carreteres i uns paisatges meravellosos per la pràctica de cicloturisme, a través de les comarques del Pla de l'Estany, la Garrotxa i el Ripollès.

Hi han previstos dos recorreguts per adaptar-se a les necessitats de cadascun dels participants. Un recorregut curt amb 93 km i 1.500 m de desnivell i un recorregut llarg molt més exigent amb 140 km i 2.600 m de desnivell acumulat.

Sortint de Banyoles, el circuit segueix per Esponellà i Crespià fins al poblet de Maià de Montcal, on s'enfila la pujada al primer coll de Can Jou (360 m) a Beuda. Des d'aquí la carretera baixa fins a Besalú per remuntar la vall del riu Fluvià fins Argelaguer i pujar fins a Tortellà i Montagut. Tornats a la carretera de Castellfollit de la Roca, trobarem el punt de separació entre els dos recorreguts. Els participants a la curta pujaran per Castellfollit de la Roca fins el coll de Sant Cosme (461 m) i la baixada a Olot o es retroba el recorregut conjunt amb el circuit llarg. Pel recorregut llarg des de Castellfollit de la Roca s'inicia la pujada a per una carretera molt estreta per la Vall del Bac fins eñ Collet de Colldecarrera (634 m) i la Collada de Sant Pau (935 m). De Sant Pau de Segúries es segueix fins a Sant Joan les Abadesses on s'ascendeix al sostre de la marxa, la Collada de Santigosa (1.057 m). D'aquí travessat el Coll de Coubet una llarga baixada per la Cantina fins Olot. Un cop travessat Olot, on cal pendre precaució, s'enfilà la carretera de Santa Pau per pujar per Can Xel fins el Coll de Caselles (618 m). D'aquest punt de baixada, només amb alguns obstacles pel camí com el petit Coll de Colitza fins a Mieres. Punt on s'agafarà una petita carretera local entre Mieres i Falgons, per pujar al Coll de Falgons (380 m) i de baixada fins Sant Miquel de Campmajor, on només ens quedaran 7 quilòmetres per l'arribada davant de la Font de la Puda a l'entrada de Banyoles.

El recorregut llarg és puntable pel VII CIRCUIT CICLOPIRINEUS DE CICLOTURISME, que organitza la Federació Catalana de Ciclisme.

NOVETATS DEL RECORREGUT

Tornem a repetir el mateix itinerari principal pels dos recorreguts de Les Goges en relació a l'edició del 2013. No obstant, hem introduït algunes novetats importants, entre les quals destaca la pujada inèdita per tots dos recorreguts al Coll de Falgons i l'arribada final que aquest any per motiu de les obres es farà a l'entrada sud de Banyoles, on s'efectuarà el marcatge del servei de cronometratge.

Els detalls de les novetats introduïdes:

• A la cruïlla de Can Vilà amb la N260, el recorregut gira a l'esquerrà directament en direcció a Besalú, evitant per tant l'enllaç amb Navata i Lladó.
  • En el recorregut curt de Castellfollit de la Roca a Olot es farà per Sant Cosme i l'entrada a Olot per Les Tries.
  • A Mieres s'haurà de fer un gir a la dreta per anar per la carretera de Falfons, tot pujant al Coll de Falgons. Una pujada inèdita per una carretera local molt estreta de només 2 km però amb pendents que superen en alguns trams el 10%, que ens faran suar de valent.
  • L'arribada d'aquest any, per motiu de les obres a la carretera de circumval.lació de l'Estany, es farà al front sud de l'Estany de Banyoles al Passeig Magdalena Aulina de Banyoles. Des d'aquest punt seguint les indicacions corresponents s'haurà de tornar de forma neutralitzada amb un passeig tranquil fins al Pavelló de la Draga, on es disposarà del servei de dutxes i s'oferirà el dinar a tots els participants.
Descarrega la ruta del Recorregut Curt
93 km
1.500 m de desnivell
PERFIL LES GOGES 2014. RECORREGUT CURT.p
Documento Adobe Acrobat 94.8 KB
Descarrega la ruta del Recorregut Llarg
140 km
2.600 m de desnivell
PERFIL LES GOGES 2014. RECORREGUT LLARG.
Documento Adobe Acrobat 112.9 KB

Un ciclista australià.docx
Documento Microsoft Word 13.7 KB

Sortida a l'estranger

Clica aquí per més informació